marți, 12 ianuarie 2010

Călugărul Pahomie şi George al V lea

Spre deosebire de calculatoare, mintea umană este mult mai imprevizibilă decât ar putea aprecia un om de ştiinţă. Astăzi am fost protagonistul unui scurt exerciţiu de logică prin ricoşeu: o simplă fotografie făcută undeva în Paris m-a făcut ca în clipa următoare să îmi aduc aminte de călugărul Pahomie...
Pentru cei care nu ştiu (nu vă simţiţi nici ofensaţi şi nici umiliţi, amănuntul acesta nu afectează nivelul salarial), călugărul Pahomie este de fapt domnitorul Alexandru Lăpuşneanu, acelaşi domnitor cunoscut pentru două ziceri celebre atribuite de Costache Negruzzi: "De mă voi scula, pre mulţi am să popesc şi eu!" şi "Proşti, dar mulţi!".
Dacă prima zicere mi-a lăsat sinapsele insensibile dealungul anilor, cea de a doua mi-a revenit în minte în mod repetat, lucru care s-a întâmplat şi astăzi...
Ce-i drept, exprimarea nu a respectat întocmai originalul, suferind diverse variaţiuni pe temă: "Mulţi proşti!!!", "Totuşi, chiar nu-i doare?", "Eu unde emigrez?", etc....
După ce am văzut fotografia de mai jos m-am hotărât: eu nu emigrez în Franţa...

Niciun comentariu: